Familjescouter 5-7 år

Välkommen till Familjescouterna i Göta Scoutkår! Vi träffas lördag eller söndag ca fyra gånger per termin.

Genom Familjescouting får barn under åtta år tillsammans med en eller flera vuxna på ett roligt och lekfullt sätt möta scouting.

Barn och vuxna tillsammans

Barn och vuxen deltar tillsammans i Familjescouting och aktiviteterna passar både stor och liten.
Den vuxna deltagaren är alltid den som har ansvaret för medföljande barn och de vuxna är lika mycket deltagare som barnen. Den som deltar tillsammans med barnet kan vara en förälder, en mor- eller farförälder, släkting, vän till familjen eller en annan person som barnet känner sig tryggt med.

Möt Parum och Magna

I familjescouting får vi träffa de två björnarna Parum och Magna och genom olika sagor får deltagarna följa med dem på äventyr. Parum är den lilla björnen och den som är mest påhittig och nyfiken. Parum gillar att utforska och prova nya saker. Magna är den som har upplevt många olika saker och situationer, som reflekterar och funderar över hur saker och ting fungerar eller hör samman. Tillsammans har de roligt, möter andra, leker, upptäcker nya spännande saker och hjälper varandra när det behövs.

Familjescouternas ledare:
Vill du komma i kontakt med Familjescouternas avdelning hos oss så kan du maila: gotascout@gmail.com