Bli scout i vår scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, både på land och till havs.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna när du är 8 år. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout.

Vad gör vi?

Scoutgården ligger i Billdal och därför har vi både nära till havet och skogen. På ett vanligt scoutmöte kan vi till exempel: Segla, paddla, orientera, lära oss om första hjälpen, knopar, surrning, matlagning eller bara vara ute i naturen.

Några gånger om året åker vi också på läger och hajker. Lägren kan vara bara för våran scoutkår eller för flera tillsammans. Hajkerna anordnas främst av avdelningarna själva.

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Gå med i vår kår och testa scouting

Om du är mellan 8-9 år så kan du börja som spårarscout och om du är mellan 10-12 år så kan du börja som upptäckarscout.

Vi har just nu kö till våra Spårar- och Upptäckargrupper. Är du nyfiken på vad scouting är och vill veta mer innan du ställer dig i kö, så är du välkommen att besöka oss på ett möte. Har du frågor om vad varje avdelning gör eller vill komma i kontakt med avdelningsledaren för att höra när det passar att komma och prova på så kan du antingen ringa till kåren på 031-91 24 34 eller maila gotascout@gmail.com. I mailet skriver du vilken avdelning du vill kontakta och vad det är du vill veta.

För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Fält som är markerade med * är obligatoriska.

Din webbläsare stödjer inte iframes, gå till för att registrera dig.

För frågor om kö och eventuell väntetid kontakta kåren: