Familjescouting drar igång igen!

14 september, 2023 av Inga-Bodil Ekselius
Wohoo! Familjescoutingen i Göta scoutkår börjar snart och kåren bjuder in till föräldramöte 16 september kl 10.00-12.00 i Göta scoutkårs lokaler, Billdals stationsväg 5.
På mötet berättar vi om vad familjescouting är och hur terminen är upplagd. Vi lär känna varandra lite innan terminen startar, och det kommer att finnas fika och dricka.
Info om familjescouting:
  • Barn och vuxen deltar tillsammans i verksamheten och aktiviteterna är med på passar både stor och liten.
  • Den vuxna deltagaren är alltid den som har ansvaret för det medföljande barnet.
  • De vuxna i gruppen skapar möjlighet till lite mer avancerade aktiviteter eftersom vuxen och barn kan hjälpas åt.
  • De vuxna är lika mycket deltagare som barnen.
  • Den som deltar tillsammans med barnet kan vara en förälder, en mor- eller farförälder, släkting, vän till familjen eller en annan person som barnet känner sig tryggt med.
  • I Familjescouting är det relationen mellan barnet och den vuxne som ska få utvecklas.
Varmt välkomna den 16 september!
Charlott Blomster och Fredrik Lantz