Följ med på Jamboree 2022!

27 december, 2021 av Inga-Bodil Ekselius

Nästa sommar planerar vi i Göta Scoutkår att förverkliga våra sommarlägerdrömmar genom att åka på läger i Norra Åsum som ligger
utanför Kristianstad i Skåne. Lägret heter Jamboree22 och är ett nationellt storläger. Vi kommer att bli ca 15 000 scouter från hela Sverige!

Datum: 30 Juli – 6 Augusti 2022

För vem: Det är program för åldersgrupper Upptäckare – Utmanare, det vill säga scouter födda 2011 eller tidigare. Men även Spårare kan åka med. Är du spårare och vill åka med, prata med någon av dina ledare innan du anmäler dig.

Kostnad: 4500kr* för hela veckan inklusive transport i gemensam buss fram och tillbaka.

Anmälan: Öppnar nu och stänger 15 Januari 2022. Hur du anmäler dig kan du läsa om längre ner på sidan. *Själva lägerkostnaden till lägret är 2950 kr, till det tillkommer transport, kårens eget förbrukningsmaterial och subvention av ledaravgifter för de ledare som följer med och tar hand om scouterna under veckan.

Behöver du mer information innan du kan bestämma dig? Det hittar du på Jamboree 22 hemsida. Eller behöver du praktisk hjälp med anmälan. Hör av dig till din avdelningsledare eller till gotascout@gmail.com – skriv i så fall Jamboree22 i meddelanderaden.

Så här gör du din anmälan

All anmälan sker via Scoutnet. Du använder din scouts eget konto (alla har ett eget scoutkonto till scoutnet). Om ni inte kan er inloggning så följ länken ”Beställ lösenord” på inloggningssidan. Där hittas olika alternativ för att lösa inloggningen. Här hittar du en bra guide för att göra din anmälan rätt.

Guide för anmälan deltagare Jamboree22

Anmälan i Scoutnet görs på denna länk: Anmälan Göta Scoutkår åker till Jamboree22

Betalning: Vid anmälan skall även betalning av avgiften ske, ni kan välja att betala hela avgiften direkt eller del av den.
Vi behöver ha 3000 kr senast den 28 Januari och resterande slutbetalning på 1500 kr behöver vi den 28 Mars.

Betala till Göta Scoutkår Bankgiro 665-1541 eller till vår Swish 123616 1228
Märk betalningen med scoutens för- och efternamn.

Fram till den 15 Januari kan ni själva ändra i anmälan och avanmäla er. Efter det är ni definitivanmälda och betalningsansvariga.
Här finns anmälningsvillkor för Jamboree22

Vi ses på Jamboree 22!