MomoNajs i Kragenäs 2023

9 juli, 2023 av Inga-Bodil Ekselius

I år har Göta scoutkår sommarläger på lägerön Kragenäs i Tanumshede, 30 juli till 5 augusti.

Kragenäs, Göteborgs Scoutdistrikts egen lägerö…..halvö om vi skall vara petiga. Här finns alla möjligheter till ett fantastiskt sommarscoutläger med allt av aktiviteter och programpass. En plats för upplevelser, precis vid havet.

Vi blir inte ensamma, fler Göteborgskårer är på plats och dessutom gästas denna vecka av scouter från andra länder. Kanske kommer du hem med nya vänner från Tyskland, Frankrike eller Lilla Edet. Det kan ju inte vara mer MomoNAJS helt enkelt!

Kragenäs enkla Cafe o Kiosk har öppet varje dag om man vill köpa något. Men det behövs egentligen inte då det mesta som behövs ingår. Så kiosken är bara lite MomoNAJS.

Programpass kommer vi ha ungefär halva dagen och sedan lever vi lägerliv och hittar på egna aktiviteter eller utforskar ön på MomoNAJS vis.

Att hitta en plats att bara vara på, njuta av sommaren det är MomoNAJS.

Ditresan:
HEL-vecka: avresa 30 Juli (Upptäckare, Äventyrare och Utmanare):
Samåkning i hyrd buss, samling på scoutgården för gemensam avfärd kl 08:00.

KORT-vecka: avresa 3 Augusti (Spårare):
Samåkning genom föräldrakörning denna väg

Hemresa (5 Augusti ):
Lägret avslutas kl13.00 och vi åker alla gemensam buss tillbaka till Billdal. Scouter hämtas på Scoutgården. Ni föräldrar är välkomna dit redan kl 14.00 för att hjälpa till med upphängning av tält mm, då lägermaterial släpet/bilen kommer.

Så bor vi:
Vi bor i tält eller i något annat vi byggt. Det finns massor av slanor på lägerområdet. Kan det bli lite MomoNAJS av det kanske?

Packa med dig:
Packlista Sova UTE sommar, skickas ut i början på Juni tillsammans med lite annan information.