Terminsavslut och 85 års-jubileum

30 maj, 2023 av Inga-Bodil Ekselius

lkomna till Göta Scoutkårs terminsavslutning och 85-årsfirande lördag 10 juni på Scoutgården

Tänk att det gått hela 85 år, sedan Göta Scoutkår blev till, då som en flickscoutkår men numera sedan länge en scoutkår för alla. På 1980-talet flyttade vi ut från centrum och hamnade på den plats på Billdals stationsområde, där vi nu har vår fina scoutgård. Värt att fira tycker vi!

Ta med mamma, pappa, syskon och kom och fira med oss! Vi har även gemensam terminsavslutning denna dag och det blir märkesutdelning och scouterings-ceremoni för de som skall gå upp till ny avdelning i höst.

Vi ses kl 13 och avslutar kl 16

Ingen anmälan behövs

13.00 Hurra och kaffe/te/saft och fika

Aktiviteter:

• Omigen, köp/sälj scout och friluftsprylar som vuxits ur eller som inte används, ta med saker du har hemma som du vill sälja vidare. Försäljningsbord finns inomhus.
  • Göta Scoutkår – Spik nr85 och märkesutdelning
  • Lägerbål o sång
  • Traditionsenlig telescoutering till nya avdelningar

16.00 Avslut

17.00​ Då välkomnar vi alla våra fantastiska ledare, som ställer upp, fixar, och planerar så att det blir en massa härlig scouting under våra möten och läger, till en välförtjänt ledarmiddag med Scoutkrydda.

Ledare anmäl dig via länk i mail eller länk på ALLA Götaledare- Whats App.

Välkomna önskar Göta Scoutkårs Styrelse

(Bild från sommarhajk i Billdal 2018)